Suomenykkosmainos.fi
|
Mainonta jaetaan usein media- ja suoramainontaan. Suoramainonta kohdistetaan suoraan kuluttajaan, se on joko osoitteellista tai osoitteetonta. |
![]() |
Mediamainonnan alalajeja ovat lehti-ilmoittelu, tv- ja radiomainonta, ulko- ja liikennemainonta sekä verkko- ja elokuvamainonta |
Verkkomainonta on mainituista osa-alueista uusin mutta sitä pidetään tulevaisuudessa yhtenä merkittävimmistä mainostamisen kanavista. Verkkomainonnalta odotetaan ihan uusia asioita, mainosten tulee olla entistä oivaltavampia, viihdyttävämpiä ja puhuttelevampia.
Menestyäkseen ja levitäkseen verkossa, mainosten tulee olla sellaisia, että ihmiset haluavat niitä katsoa ja levittävät niitä vapaaehtoisesti ystävilleen. Hyvin viljelty ja osuva huumori toimii verkkomainonnassa hyvin.
Paras ja houkuttelevin mainos on tavallaan näkymätön. Mitä vähemmän se tuntuu ”mainokselta” sitä parempi. Mainoksen pitää kuitenkin saada kuluttaja tuntemaan, että tuotteesta tai palvelusta on hyötyä hänelle.
Ylen Elävässä Arkistossa voi katsella koosteen suomalaisen mainonnan vuosikymmeniltä.
YouTubesta löytyy ladattuna mahtava määrä parhaita suomalaisiakin mainospätkiä - ja lisää tulee koko ajan.